Które filmy Kazana najbardziej wam się podobały? Proszę, wymieńcie je tutaj od najlepszego do najgorszego.
Miał pasję, talent, zawsze szczery w tym co robił, był wyrazistą postacią. Najbardziej do niego pasuje jednak określenie PASJA. Przybył do USA, chciał robić filmy i udało mu się, nie dlatego że mu ktoś pomógł, to on się angażował. Prawdziwa ikona kina, autorytet. Ale dla niezainteresowanych jego nazwisko nic nie mówi....
więcejDla niewtajemniczonych: Kazan został potępiony przez część środowiska artystycznego, gdy złożył zeznania przed komisją McCarthy'ego ds. działalność antyamerykańskiej. Doniósł na kilku znajomych z partii, a wiadomo, że osoby z czarnej listy raczej nie miały lekkiego życia, szczególnie, jeśli było się artystą....
Elia Kazan był w moim odczuciu genialnym reżyserem i na pewno jednym z najlepszych w historii kinematografii. Uwielbiam "Tramwaj zwany pożądaniem" czy "Na nabrzeżach". Tworzył niesamowity i indywidualny mroczny, trudny klimat filmów. Przedstawiał wszystkie uczucia, które targały ludźmi. Jak nikt inny potrafił...
Elia Kazan to jedna z najważniejszych osób kina, a jego filmy są bardzo popularne (np. "Tramwaj zwany pożądaniem") ale o tym filmie jakoś nikt się nie wypowiada. Trwa on niecałe 3 godziny ale chciałbym go obejrzeć. Warto ? Wie ktoś czemu tak o nim cicho ?
Bardzo spodobał mi się gest kolegi na forum Clarka Gablea - dał wszystkim fanom sygnał o pojawieniu się na youtubie filmu z aktorem. Jeśli ktoś ma podobne info, gdzie można obejrzeć filmy Kazana dajcie znaka. Z góry dziękuję za wszelkie info. Pozdrawiam.
witam, czy są dostępne jakiekolwiek polskojęzyczne książki opowiadające o jego życiu,
filmach itd? w języku angielskim jest dość sporo, ale w polskim chyba nic...
Fani, którzy są już obeznani z filmografią Kazana, stwórzcie proszę indywidualny ranking
jego filmów. Na pewno pomoże to nam, początkującym zabrać się do nadrobienia
zaległości.
Na razie widziałam tylko :
1 . Streetcar Named Desire
2. On The Waterfront
polecam Wam jego powieści: "Poza morze Egejskie", "Układ", "Ameryka, Ameryka", i inne. A może już czytaliscie?:)
Każdy jego film był świetny nie nakręcił ani jednego filmu który był cienki. Nigdy nie dal się społeczeństwu i robił tak jak uważał. Laleczka to moim zdaniem jego najlepszy film z rolami na Oscara i scenariuszem. Jego filmy są inspiracją dla wielu.